MADDE 1- TARAFLAR
1.1. SATICI:
Ünvanı: ApiNova.com.tr (Doğan ÜLGEN) (www.ApiNova.com.tr.com)
Adresi: BAŞPINAR MAH. ŞEHİT İSMAİL BAŞARAN CAD. TOPLU
KONUTLAR NO: 3 B İÇ KAPI NO: 13 ALTINDAĞ/ ANKARA
Müşteri Hizmetleri: 0533 045 58 30
E-posta: destek@ApiNova.com.tr
1.2- ALICI:
Adı Soyadı/Ünvanı : -
Adresi : -
Telefon : -
Email : -
MADDE 2- KONU
İşbu sözleşmenin konusu, ALICI'nın www.ApiNova.com.tr.com
internet sitesinden elektronik ortamda siparişini yaptığı aşağıda nitelikleri
ve satış fiyatı belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502
sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun hükümleri gereğince tarafların
hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır.
MADDE 3- SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN
Ürünlerin Cinsi ve Türü, Miktarı, Marka/Modeli, Rengi ve
Satış Bedeli ve Teslimat Bilgileri aşağıda belirtildiği gibidir.
3.1- Ürünlerin Cinsi ve türü, Miktarı, Marka/Modeli,
Rengi, Vergiler Dahil Satış Bedeli (adet x birim fiyat olarak) aşağıda
belirtildiği gibidir.
-
3.2- Ödeme Şekli : -
3.3- Diğer yandan vadeli satışların sadece Bankalara ait
kredi kartları ile yapılması nedeniyle, alıcı, ilgili faiz oranlarını ve
temerrüt faizi ile ilgili bilgileri bankasından ayrıca teyit edeceğini,
yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve temerrüt faizi ile
ilgili hükümlerin Banka ve alıcı arasındaki kredi kartı sözleşmesi kapsamında
uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
İade Prosedürü:
a)Kredi kartına İade Prosedürü:
Alıcının cayma hakkını kullandığı durumlarda ya da
siparişe konu olan ürünün çeşitli sebeplerle tedarik edilememesi veya Hakem
heyeti kararları ile Tüketiciye bedel iadesine karar verilen durumlarda
,alışveriş kredi kartı ile ve taksitli olarak yapılmışsa, kredi kartına iade
prosedürü aşağıda belirtilmiştir:
ALICI ürünü kaç taksit ile aldıysa Banka müşteriye geri
ödemesini taksitle yapmaktadır. SATICI bankaya ürün bedelinin tamamını tek
seferde ödedikten sonra ,Banka poslarından yapılan taksitli harcamaların
ALICI’nın kredi kartına iadesi durumunda,konuya müdahil tarafların mağdur
duruma düşmemesi için talep edilen iade tutarları,yine taksitli olarak hamil
taraf hesaplarına Banka tarafından aktarılır. ALICI’nın satış iptaline kadar
ödemiş olduğu taksit tutarları ,eğer iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri
çakışmazsa her ay karta 1 iade yansıyacak ve müşteri iade öncesinde ödemiş
olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra , iade öncesinde ödemiş
olduğu taksitleri sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut borçlarından düşmüş
olacaktır.
Kart ile alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda SATICI,
Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği ALICI’ya nakit para ile ödeme
yapamaz.Üye işyeri yani SATICI, bir iade işlemi sözkonusu olduğunda ilgili
yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup,Üye işyeri yani ALICI ilgili tutarı
Bankaya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda anlatmış
olduğumuz prosedür gereğince ALICI’ya nakit olarak ödeme yapılamamaktadır.
Kredi kartına iade , SATICI’nın Bankaya bedeli tek seferde ödemesinden sonra ,Banka
tarafından yukarıdaki prosedür gereğince yapılacaktır.
ALICI, bu prosedürü okuduğunu ve kabul ettiğini kabul ve
taahhüd eder.
B) Kapıdan Ödeme ile Havale/EFT Ödeme Seçeneklerinde İade
Prosedürü
Kapıdan ödeme ile havale/EFT ödeme seçeneklerinde iade
Tüketiciden banka hesap bilgileri istenerek, Tüketicinin belirttiği hesaba
(hesabın fatura adresindeki kişinin adına veya kullanıcı üyenin adına olması
şarttır) havale ve EFT şeklinde yapılacaktır.
3.4- Teslimat Şekli ve Adresi :
Teslim Edilecek Kişi/Kuruluş : -
Teslimat Adresi : -
Fatura Adresi : -
Teslimat kargo şirketi aracılığı ile Alıcının yukarıda
belirtilen adresinde elden teslim edilecektir. Teslim anında alıcının adresinde
bulunmaması durumunda dahi SATICI edimini tam ve eksiksiz olarak yerine
getirmiş olarak kabul edilecektir. Bu nedenle, alıcının ürünü geç teslim
almasından kaynaklanan her türlü zarar ile ürünün kargo şirketinde beklemiş
olması ve/veya kargonun SATICI'ya geri iade edilmesinden dolayı da oluşan
giderler de ALICI'ya aittir.
Kargo Ücreti : $ShippingCost$ TL olup, kargo fiyatı
sipariş toplam tutarına eklenmekte ve müşteri tarafından ödenmektedir. Ürün
bedeline dahil değildir.
MADDE 4- GENEL HÜKÜMLER
4.1- ALICI, Www.ApiNova.com.tr.com internet sitesinde
sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile
teslimata ilişkin ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik
ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
4.2- Sözleşme konusu ürün, yasal 30 günlük süreyi aşmamak
koşulu ile her bir ürün için ALICI'nın yerleşim yerinin uzaklığına bağlı olarak
internet sitesinde ön bilgiler içinde açıklanan süre içinde ALICI veya
gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim edilir.
4.3- Sözleşme konusu ürün, ALICI'dan başka bir
kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı
kabul etmemesinden SATICI sorumlu tutulamaz.
4.4- SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz,
siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım
kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.
4.5- Sözleşme konusu ürünün teslimatı için işbu
sözleşmenin imzalı nüshasının SATICI'ya ulaştırılmış olması ve bedelinin
ALICI'nın tercih ettiği ödeme şekli ile ödenmiş olması şarttır. Herhangi bir
nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, SATICI
ürünün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
4.6- Ürünün tesliminden sonra ALICI'ya ait kredi kartının
ALICI'nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya
hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşu
ürün bedelini SATICI'ya ödememesi halinde, ALICI'nın kendisine teslim edilmiş
olması kaydıyla ürünün 3 gün içinde SATICI'ya gönderilmesi zorunludur. Bu
takdirde nakliye giderleri ALICI'ya aittir.
4.7- SATICI mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen
hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü durumlar nedeni ile
sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu ALICI'ya
bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde ALICI siparişin iptal edilmesini, sözleşme
konusu ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini, ve/veya teslimat süresinin
engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini
kullanabilir. ALICI'nın siparişi iptal etmesi halinde ödediği tutar 10 gün
içinde kendisine nakten ve defaten ödenir.
4.8- Garanti belgesi ile satılan ürünlerden olan veya
olmayan ürünlerin arızalı veya bozuk olanlar, garanti şartları içinde gerekli
onarımın yapılması için SATICI'ya gönderilebilir, bu takdirde kargo giderleri
SATICI tarafından karşılanacaktır.
Madde 5- CAYMA HAKKI
Tüketici (ALICI), 14 (ondört) gün içinde herhangi bir
gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına
sahiptir. Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin
kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya
tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar.
Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre
içinde de cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;
a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen
mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son
malı teslim aldığı gün,
b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin
veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı
gün,
c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin
yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü
kişinin ilk malı teslim aldığı gün esas alınır. Cayma bildiriminizi, cayma
hakkı süresi dolmadan info@ApiNova.com.tr.com e-posta adresine iletebilirsiniz.
Cayma hakkınız kapsamında öngörülen taşıyıcı anlaşmalı kargo firmasıdır.
Tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını
kullanamaz:
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı
olarak değişen ve SATICI veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya
hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları
doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek
malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi
koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından
uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası
gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket
gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap,
dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında,
gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken,
konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya
dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya
tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler.
h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin
onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
Aşağıdaki ürünlerin iade edilebilmesi, ürünün ambalajının
açılmamış, bozulmamış ve ürünün kullanılmamış ve denenmemiş olması şartına
bağlıdır.
- Her türlü Kozmetik Ürün
- İç Giyim Ürünleri
- Her Türlü Kişisel Bakım Ürünü
- Her türlü yazılım ve programlar
- DVD, VCD, CD ve kasetler
- Bilgisayar ve kırtasiye sarf malzemeleri (toner,
kartuş, şerit v.b)
MADDE 6- TEMERRÜT HÜKÜMLERİ
Tarafların işbu sözleşmeden kaynaklarından edimlerini
yerine getirmemesi durumunda Borçlar Kanunu'nun ….. maddesinde yer alan
Borçlunun Temerrüdü hükümleri uygulanacaktır. Temerrüt durumlarında, herhangi
bir tarafın edimlerini süresi içinde yerine getirmemesi durumunda diğer taraf
söz konusu edimin yerine getirilmesi için edimini yerine getirmeyen tarafa 7
günlük süre verecektir. Bu süre zarfında da yerine getirilmesi durumunda
edimini yerine getirmeyen taraf mütemerrit olarak addolunacak ve alacaklı edimin
ifasını talep etmek suretiyle malın teslimini, ve/veya sözleşmenin feshini ve
bedelin iadesini talep etme hakkına sahiptir.
Mesafeli Sözleşmeler Hakkında Yönetmeliğin 9.maddesinin
son fıkrası gereğince satıcı www.ApiNova.com.tr.com, sipariş konusu mal veya
hizmetin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı ileri sürerek (tedarikçi
Firmadan ürünün hiçbir şekilde tedarik edilememesi durumu) ,sözleşme konusu
yükümlülüklerini yerine getiremiyorsa ,bu durumu sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün
süresi dolmadan tüketiciye bildirmeyi taahhüd eder. Bu durumda , SATICI
sözleşmeyi derhal fesih etme hakkına haiz olup, Müşterinin sipariş verdiği
ürünün bedelini ve varsa borç altına sokan tüm belgeleri geri iade edeceğini
taahhüd eder.
MADDE 7- UYUŞMAZLIK VE YETKİLİ MAHKEME
İşbu sözleşmeden doğan uyuşmazlıklarda doğrudan yerleşim
yerinizin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki Tüketici
Sorunları Hakem Heyeti veya Tüketici Mahkemesi yetkilidir (Gümrük ve Ticaret
Bakanlığı tarafından her yıl Aralık ayında belirlenen parasal sınırlar
dâhilinde 2017 yılı için Tüketici Hakem Heyetlerinin uyuşmazlıklara bakmakla
görevli ve yetkili olmalarına ilişkin parasal sınırlar; ilçe tüketici hakem
heyetleri için üst parasal sınır 2.400 Türk Lirası, Büyükşehir statüsünde olan illerdeki
il tüketici hakem heyetleri için parasal sınır 2.400 Türk Lirası ile 3.610 Türk
Lirası arası, Büyükşehir statüsünde olmayan illerin merkezlerindeki il tüketici
hakem heyetleri için üst parasal sınır 3.610 Türk Lirası, Büyükşehir statüsünde
olmayan illere bağlı ilçelerdeki il tüketici hakem heyetleri için parasal sınır
2.400 Türk Lirası ile 3.610 Türk Lirası arası olarak tespit edilmiştir).
Siparişin gerçekleşmesi durumunda ALICI işbu sözleşmenin
tüm koşullarını kabul etmiş sayılır.
SATICI : ApiNova.com.tr (Doğan ÜLGEN)
ALICI : -
Tarih : -